[ Webhosting profitux.cz ]
idIot
  AUTO.CZ > Magazín (650 testů) > Testy > Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...
Aktuální nabídka:
Prodáváte auto?
- soukromý inzerát zdarma

- prodejci aut a bazary informace zde
BMW X3 2.0d,
1297999,- sleva:145691,-
BMW 320,
979810,- sleva:29390,-
BMW 325 325i,
1115000,- sleva:159350,-
BMW 525 525d,
1265000,- sleva:178040,-
BMW řada 1 118i,
915000,- sleva:218680,-
BMW řada 5 530d,
1568000,- sleva:182730,-
BMW X5 X5 3.0d,
1889000,- sleva:446550,-
Kia Rio 1,6 EX Sport,
368980,- sleva:30000,-
Mazda 2 1.25i 16V zoom - zoom,
309000,- sleva:50900,-
Mazda 3 1.6i Touring,
489000,- sleva:81880,-
Mazda 5 1.8i Comfort,
585000,- sleva:18320,-
Mazda 6 1.8i Comfort,
544000,- sleva:103100,-
Mazda 6 MPS 2.3DISI AWD,
989900,- sleva:110000,-
Mitsubishi Colt 1,1i 12V Cooler,
309900,- sleva:50000,-
Mitsubishi Colt CZ3 1,1 Entry,
259900,- sleva:40000,-
Mitsubishi Lancer 1,6i 16V Intense,
419900,- sleva:124000,-
Opel Agila 1,0 12V,
189900,- sleva:44100,-
Opel Astra Classic 1,4i,
313657,- sleva:64243,-
Opel Astra Classic 1,6 16V,
378400,- sleva:67400,-
Opel Astra New Enjoy 1,6 16V,
429520,- sleva:107380,-
Opel Astra OPC,
819900,- sleva:156500,-
Opel Corsa essentia 1,0 12V,
277400,- sleva:45000,-
Opel Zafira Enjoy 1,9 CDTI,
664900,- sleva:149000,-
Porsche Cayenne 4.5V8,
2004,14785km, 913000,-
Renault Espace 2.0dCi Privilége,
983000,- sleva:201000,-
Renault Kangoo 1.2 16V Authentique,
354000,- sleva:84900,-
Renault Laguna 1.9dCi,
2003,11594km, 455400,-
Renault Scénic II 1.6 16V Authentique Confort,
499900,- sleva:120100,-
Subaru Forester Active 2,0,
675000,- sleva:44000,-
Subaru Outback Baja 2,5 AWD,
559000,- sleva:391000,-
Škoda Fabia 1,2 HTP,
2004,19000km, 269000,-

Test: Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...

zveřejněno 22. 01. 1999 - id:66
titulní obrázek 'Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost ...'

Renault Scénic jsem vám již před časem v testu představil. Tehdy byl vybaven zážehovým motorem 1,6 s výkonem 66 kW. Tentokrát jsme v redakci vytipovali pro test Scénic osazený novým, moderním 1,9 dTi s výkonem 72 kW, ale nakonec jsme si od Renault ČR odvezli na týden verzi se zážehovým dvoulitrem. Ne, že by dvoulitr neuspokojil, ale rozdíl mezi dříve testovaným 1,6 a 2,0 není až tak ohromný, zvláště u rodinně laděného vanu.

Popis výborně vymyšleného interiéru si dovolím částečně převzít z minulého testu, jelikož by stejně šlo o popisování téhož. Nové postřehy připojuji níže.

Posez na místě řidiče je vyvýšený přibližně o 20 cm, volant je pozvednut nahoru. Musím přiznat, že na autobusovou polohu volantu jsem si za celý test nemohl zvyknout. Tyto změny jsou však oproti normálnímu osobnímu vozu zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy, tak pro hlavu. Navíc u Scénicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel o 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Tímto vznikne opravdový prostorový ráj. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechny sedadla jsou vybaveny tříbodovými bezp. pásy. Jako u každého správného vanu, lze tyto sedadla vyjmout (hmotnost 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou s objemem 1800 litrů! Navíc podlaha obsahuje několik malých skrýší, do kterých je možno ukládat drobnosti, které by se jinak válely v zav. prostoru. Další zajímavostí u Scénicu je police v zav. prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna tak, že unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně příkladně zpracován s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Dvoulitrový zážehový čtyřválec s osmiventilovým rozvodem není žádným nováčkem. Přesto, díky dobrému zpřevodování převodovky, subjektivně nijak zvlášť nezaostává za moderními šestnácitventily. Jízda i s plným zatížením je dostatečně svižná a do cca čtyř tisíc otáček i relativně tichá. Starší konstrukce motoru se však podepisuje na vyšší spotřebě, která se v průměru pohybuje kolem 11 l/100 km a ani vyloženě úspornou jízdou se mnoho neuspoří (cca 1 litr na 100 km).

Brzdy bez ABS se při běžné jízdě jevily normálně, ale při potřebě intenzivního brždění se ukázalo, že posilovač brzd je zřejmě poddimenzován, jelikož zablokování kol vyžadovalo velmi silný tlak na brzdový pedál. Tento nedostatek tak zcela znemožňoval případné přerušované brždění v kritické situaci. Problém je asi zčásti v o 185 kg vyšší pohotovostní hmotnosti oproti stejně vybavenému hatchbacku Mégane. U nejvyššího povoleného zatížení je rozdíl dokonce 245 kg!

Celkově však musím přiznat, že mě tento van za týden přesvědčil o svých kvalitách (kromě zmiňovaných brzd) a z celé řady Mégane bych volil právě Scénic. Rozdíl v ceně oproti hatchbacku se podle jednotlivých výbav pohybuje okolo 70.000 Kč. Cena testovaného vozu byla 605.000,- Kč.


Fotogalerie

obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64]

Hodnocení

Interiér, řízení

Kvalita dílenského zpracování interiéru:8

Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):8

Palubní deska - design funkčnost:8

Prostor na zadních sedadlech - nohy:10

Prostor na zadních sedadlech - hlava:9

Odkládací plochy:10

Dojem z řízení:8

Výhled vpřed:8

Výhled Vzad:8

Motor, převodovka**

Kultivovanost chodu:8

Tah v nižších otáčkách:9

Výkon ve vyšších otáčkách:8

Hlučnost v nižších otáčkách:8

Hlučnost ve vyšších otáčkách:8

Spotřeba:7

Odstupňování převodovky:8

Snadnost řazení:8

Podvozek, brzdy

Jízdní vlastnosti v běžném provozu:8

Jízdní vlastnosti v extrému:8

Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…):7

Přenos hnací síly na vozovku:8

Účinnost brzd:6

Zavazadlový prostor

Velikost zavazadlového prostoru:8

Prostor pro vkládání do zav. prostoru:10

Variabilita zavazadlového prostoru:10

Poměr cena/užitná hodnota

Poměr cena/užitná hodnota:9

Celkové hodnocení

Celkové hodnocení - průměr:8,30

 

Hodnocení se vztahuje na redakcí testovaný vůz a je hodnocen v kontextu s jeho konkurenty v dané třídě.

** Motor je hodnocen v poměru k jeho konkurentům s přibližně stejnými parametry a objemem. Nelze proto z desetibodového hodnocení např. výkonu čtyřválcového motoru s objemem 1,6 usuzovat, že se vyrovná čtyřlitovému osmiválci se stejným hodnocením.

Pro všechny hodnocené parametry platí pravidlo, že vše je hodnoceno v kladném smyslu slova. (Např. hodnocení Kultivovanost chodu motoru = 10 -> velmi kultivovaný chod; naopak Spotřeba = 10 -> velmi nízká spotřeba.)

Technické údaje

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 5400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 168 / 4250
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 185
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 9.3
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1345 / 555
Rozměr pneu: 185
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry:
a) délka (mm): 4134
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1600
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1471
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1490
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

© Anima Publishers, s.r.o. 1997 - 2006

Sledovanost AUTO.CZ měří NetMonitor.

V březnu navštívilo Auto.cz 362.516 reálných uživatelů (512.886 návštěvníků - cookies).

Doporučujeme: invia.cz | autovia.sk | frogu.cz | roadlook.pl

WebZdarma.cz