[ Webhosting profitux.cz ]
idIot
  AUTO.CZ > Magazín (650 testů) > Testy > Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor
Aktuální nabídka:
Prodáváte auto?
- soukromý inzerát zdarma

- prodejci aut a bazary informace zde
BMW X3 2.0d,
1297999,- sleva:145691,-
BMW 320,
979810,- sleva:29390,-
BMW 325 325i,
1115000,- sleva:159350,-
BMW 525 525d,
1265000,- sleva:178040,-
BMW řada 1 118i,
915000,- sleva:218680,-
BMW řada 5 530d,
1568000,- sleva:182730,-
BMW X5 X5 3.0d,
1889000,- sleva:446550,-
Kia Rio 1,6 EX Sport,
368980,- sleva:30000,-
Mazda 2 1.25i 16V zoom - zoom,
309000,- sleva:50900,-
Mazda 3 1.6i Touring,
489000,- sleva:81880,-
Mazda 5 1.8i Comfort,
585000,- sleva:18320,-
Mazda 6 1.8i Comfort,
544000,- sleva:103100,-
Mazda 6 MPS 2.3DISI AWD,
989900,- sleva:110000,-
Mitsubishi Colt 1,1i 12V Cooler,
309900,- sleva:50000,-
Mitsubishi Colt CZ3 1,1 Entry,
259900,- sleva:40000,-
Mitsubishi Lancer 1,6i 16V Intense,
419900,- sleva:124000,-
Opel Agila 1,0 12V,
189900,- sleva:44100,-
Opel Astra Classic 1,4i,
313657,- sleva:64243,-
Opel Astra Classic 1,6 16V,
378400,- sleva:67400,-
Opel Astra New Enjoy 1,6 16V,
429520,- sleva:107380,-
Opel Astra OPC,
819900,- sleva:156500,-
Opel Corsa essentia 1,0 12V,
277400,- sleva:45000,-
Opel Zafira Enjoy 1,9 CDTI,
664900,- sleva:149000,-
Porsche Cayenne 4.5V8,
2004,14785km, 913000,-
Renault Espace 2.0dCi Privilége,
983000,- sleva:201000,-
Renault Kangoo 1.2 16V Authentique,
354000,- sleva:84900,-
Renault Laguna 1.9dCi,
2003,11594km, 455400,-
Renault Scénic II 1.6 16V Authentique Confort,
499900,- sleva:120100,-
Subaru Forester Active 2,0,
675000,- sleva:44000,-
Subaru Outback Baja 2,5 AWD,
559000,- sleva:391000,-
Škoda Fabia 1,2 HTP,
2004,19000km, 269000,-

Test: Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

zveřejněno 09. 02. 1997 - id:12
titulní obrázek 'Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor
'

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a krátce na to se stal zaslouženě vítězem prestižní mezinárodní soutěže o Vůz roku 1997 (). Jde vlastně o automobil typu van a u Renaultu šikovně doplňuje Twingo a Espace.

Scénic je postaven na podvozku sedanu Classic. S řadou Mégane má společných přibližně 40% dílů, což jistě výrazně snižuje výrobní náklady. Svými vnějšími rozměry se víceméně podobá ostatním z řady Mégane, kromě výšky, která je o plných 180 mm větší. A právě tento fakt výrazně přispívá k pocitu mimořádné prostornosti tohoto vozu. Posez na místě řidiče je vyvýšený o přibližně 20 cm, volant je mírně pozvednut nahoru (viz. foto). Tyto změny oproti normálnímu osobnímu vozu jsou zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v hustém městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy, tak pro hlavu (viz foto). Navíc u Scénicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Tímto vznikne opravdový prostorový ráj a vzadu může sedět i Michael Jordan. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechna sedadla jsou vybavena tříbodovými bezpečnostními pásy. Jako u každého správného vanu, lze tato sedadla vyjmout (váha 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou s objemem 1800 litrů! Navíc podlaha obsahuje několik malých skrýší, do kterých je možno ukládat drobnosti, které by se jinak válely v zav. prostoru. (viz foto) Další zajímavostí u Scénicu je police v zavazadlovém prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna, takže unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně zpracován příkladně s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Jízda v Scénicu je příjemná, s vyšším posezem. Ovládání vozu je lehké díky posilovači řízení i dobře padnoucí řadicí páce, která se ovládá také vcelku lehce. Občasné problémy byly s řazením pětky. Po nedávné aféře s převráceným Áčkem od Mercedesu nám však přece jen při rychlém průjezdu zatáčkou větší naklánění Scénicu trochu vadilo. Při tzv. losím testu při kterém se Áčko převrátilo, se však Scénic udržel na všech čtyřech kolech.

Motor s objemem 1,6 litru s klasickým dvouventilovým rozvodem slušně táhne z nízkých otáček, ale kolem pěti tisíc otáček už trochu ztrácí elán. Hluk motoru je izolován na úrovni běžné pro tuto třídu. To znamená, že do cca 4000 otáček je klid, ale nad čtyřmi tisíci je dobré se pohybovat snad jen při předjíždění. Jinak se dá říci, že pro Scénic je tento motor ideální svým poměrem mezi cenou a výkonem.

Jaký tedy Scénic opravdu je? Je to velmi povedený automobil se špičkově promyšleným a prostorným interiérem s velkou variabilitou. Jeho jedinou nevýhodou tedy zůstává o něco vyšší pořizovací cena oproti běžnému Renaultu Mégane Classic.


Cena v základní výbavě: 509 900,- Kč

Cena v testované výbavě: 509 900,- Kč

Fotogalerie

obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64] obrázek [94 x 64]

Hodnocení

Interiér, řízení

Kvalita dílenského zpracování interiéru:8

Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):8

Palubní deska - design funkčnost:8

Prostor na zadních sedadlech - nohy:9

Prostor na zadních sedadlech - hlava:10

Odkládací plochy:10

Dojem z řízení:8

Výhled vpřed:8

Výhled Vzad:8

Motor, převodovka**

Kultivovanost chodu:7

Tah v nižších otáčkách:8

Výkon ve vyšších otáčkách:6

Hlučnost v nižších otáčkách:8

Hlučnost ve vyšších otáčkách:7

Spotřeba:7

Odstupňování převodovky:8

Snadnost řazení:7

Podvozek, brzdy

Jízdní vlastnosti v běžném provozu:9

Jízdní vlastnosti v extrému:7

Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…):8

Přenos hnací síly na vozovku:9

Účinnost brzd:8

Zavazadlový prostor

Velikost zavazadlového prostoru:9

Prostor pro vkládání do zav. prostoru:10

Variabilita zavazadlového prostoru:10

Poměr cena/užitná hodnota

Poměr cena/užitná hodnota:8

Celkové hodnocení

Celkové hodnocení - průměr:8,20

 

Hodnocení se vztahuje na redakcí testovaný vůz a je hodnocen v kontextu s jeho konkurenty v dané třídě.

** Motor je hodnocen v poměru k jeho konkurentům s přibližně stejnými parametry a objemem. Nelze proto z desetibodového hodnocení např. výkonu čtyřválcového motoru s objemem 1,6 usuzovat, že se vyrovná čtyřlitovému osmiválci se stejným hodnocením.

Pro všechny hodnocené parametry platí pravidlo, že vše je hodnoceno v kladném smyslu slova. (Např. hodnocení Kultivovanost chodu motoru = 10 -> velmi kultivovaný chod; naopak Spotřeba = 10 -> velmi nízká spotřeba.)

Technické údaje

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 4000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 8.2
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1294 / 575
Rozměr pneu: 0
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry:
a) délka (mm): 4134
b) šířka (mm): 1719
c) výška (mm): 1615

© Anima Publishers, s.r.o. 1997 - 2006

Sledovanost AUTO.CZ měří NetMonitor.

V březnu navštívilo Auto.cz 362.516 reálných uživatelů (512.886 návštěvníků - cookies).

Doporučujeme: invia.cz | autovia.sk | frogu.cz | roadlook.pl

WebZdarma.cz