[ Webhosting profitux.cz ] [ Penzion Dexter Teplice ubytování ] [ Pohádky Online ] [ Golfový trenažér pro nácvik odpalů ]

Renault Megane Scénic 1996-2003



zakoupil jsem toto vozítko takže sem nahážu různé věci k tomu

lehký popis našeho megiho: Megane Scénic 1.6 66kW (motor K7M, 8 ventilů)
štítek výbavy (datum první registrace 03/1999, dle dílů výroba 01/1999)
  4x airbag (2x přední, 2x boční)
  2x elektrický dvoupolohový střešní šíbr
  přední antireflexní okno
  elektrická zrcátka
  elektrická přední okna
  originální autorádio Philips RadioSat 6010 (22DC461/62L with CD changer control)
  klimatizace (manuální)
  ABS
  snímač opotřebení brzdových destiček
  deflektory předních oken (ofuky)

 

a jakže "to" vypadá ? levý bok
  zepředu
  pravý bok
  zezadu
  identifikace barvy a výbavy
  motor
  zapalování
  posilovač brzd

Provedené opravy


Osvětlení vozu

Tak nevím, světla jsou světla. Všude se nabízí různé Xenon a plus 2000% světla navíc a jiné...

Pokud tápete jako já zde máte test H4 žárovek (převzato z fóra LancieKlub.cz - děkuji)

A zde máte článek o osvětlení vozidla obecně


(mikro)Tuning

rozhodl jsem si vozitko trosku pozmenit - nic zavazneho jen sme tam kosmetická úprava

- úprava první - opěrka hlavy prostředního zadního sedadla ze Scénica 2000+, pasuje jak prdel na hrnec :-) takže stačí to sehnat někde na vrakáči...

- úpraha druhá - loketní opěrka... na tom samém vrakovišti, resp dílně plné různých dílů jsem se pozeptal zda nemají loketní opěrku, bylo mě sděleno že originální mě na sedadlo pasovat nebude přestože tam mám bederní opěrku... no asi jo, ten člověk tomu rozum í a říkal že do svého si musle měnit celou sedačku... nevím musím věřit, ale měl tam zrovna opěrku jinou KAMEI 15244, stará jetá ale co... má dvě vady, otevírá se nastranu ke spolujezdci... a za druhé nejde úplne otevřít protože se opře o sedačku... no buď je to nějak hnutý nebo nevím... zatím neřešim ale až mě to vytočí tak to ulomím :-? ... a hlavně že jde normálně odklápět dozadu a pokládat na ní ruku :-D
kamze se to montuje ? - ano povolit sedacky, vsechyn srouby a strcit to pod zadni sroub u tunelu
a jak to vypada ? foto1 ..... foto2 ..... foto3

- úprava třetí - výměna horní části přístrojové desky za tu ze Scénice 2000+, jde o to že tam je přihrádka na věci... přihrádek není nikdy dost :-) , pasuje prý normálně a dělali se dva odstíny světlá hněď (fuj) a nebo tmavá modra (to už je lepší), mám slíbeno, že jakmile se objeví tak je moje... budu sice muset spodní část před přístrojovým štítem asi stříknout matnou černou ale to uvidím až co bude...


Tažné zařízení

zakoupeno tažné "BTZ 08-09A" u firmy SportJacht na Praze 10, ale je to logicky od HOOK CZ (Brázdil) typové číslo 321206

samotné tažné (nevybalené) zepředu, zezadu, typový šítek, štítek identifikace tažné zařízení

návod na tažné strana 1, strana 2, strana 3, strana 4, zvětšené schéma montáže

a teď montáž


Návod k obsluze

protože k vozítku jsem měl jen německý manuál, získal jsem po různých peripetiích manuál český, protáhl ho skenerem (uf to byla fuška), převedl do PDF a zde ho máte NAVOD.PDF (21MB)


Chladící kapaliny

kapalina typu EKO (zelená) má jiné složení, šetrné k ŽP, univerzální, životnost max 2-3 roky
kapalina typu VW TL 774 B (modrá) pro starší motory (hlava z litiny)
kapalina typu VW TL 774 C/G11/G48 (zelenomodrá) má životnost max 2-3 roky
kapalina typu VW TL 774 D/G12 (červená) má životnost max 5 let
kapalinu typu VW TL 774 F/G+/G12+ (fialová) má životnost max 5 let

nekteří vyrobci píší dokonce 7 let (G12+) a někdy uvádi, že to je F ci G+ a je to červený... takže barva není vše ... a ted se v tom vyznejte...

Scénic by měl mít G12 (je to v manuálu k autu)

jenže ÚPAM provedl test kapalin a nedopadlo to dobře
Část nemrznoucích směsí do chladičů motorových vozidel totiž neplní schválené normy. Vyplývá to z měření Ústavu paliv a maziv, který v září testoval 20 chladicích kapalin různých výrobců. Všechny kapaliny dostupné na českém trhu sice plní deklarované vlastnosti při nízkých teplotách, část vzorků ale obsahuje větší podíl vody, má nižší bod varu či nižší volnou alkalitu, která udává antikorozní ochranu.

Ve zprávě, kterou má k dispozici Česká tisková kancelář se říká, že u kapalin třídy B určených pro starší vozy vyhověl co do antikorozní ochrany z 5 vzorků jen Fridex Stabil. Naopak nejhůře dopadla kapalina Cinol Antifreeze Normal. Ve třídě C, kam patří kapaliny pro vozy s hliníkovými hlavami, propadly v antikorozní ochraně kapaliny Cinol Antifreeze výrobce Morávia-Chem a Flamix Global C od společnosti Hekra. Nejvíce vody obsahovala kapalina Starline K11 Antifreeze od Auto Kelly s podílem 15,1 procenta vody, tedy pětkrát více proti normě.

Nejlepší situace je podle testu mezi kapalinami třídy D/F pro nejmodernější automobily. Do normy pro antikorozní účinky se nevešel Cinol Antifreeze D Extra a Starline K12 Antifreeze. Oba tyto výrobky dopadly nejhůře také při výsledku testu na obsah vody.

tisková zpráva Velvana
reakce Hekra na MotoŽurnálu
Chladicí kapaliny FLAMIX obsahují nejmodernější aditiva tzv. Organic Acid Technology a plně vyhovují požadavkům na chlazení moderních a nejmodernějších zážehových a vznětových spalovacích motorů. Speciální aditiva obsažená v moderních chladicích kapalinách vytváří mononukleární vrstvy pouze v místě možného vzniku koroze. Tím nedochází k rapidnímu spotřebovávání aditiv a je prodloužena životnost chladicí kapaliny. Je zajištěna zvýšená účinnost prostupu tepla, prodloužená životnost vodního čerpadla, výborná ochrana proti kavitaci a lepší stabilita chladicí kapaliny. Svým složením bez silikátů, dusitanů, aminů a fosfátů přispívají k lepšímu životnímu prostředí.
Tato změna si ovšem vyžaduje i změnu v kriteriích, podle kterých se kvalita chladicích kapalin FLAMIX hodnotí!


Rádio Philips Radiosat 6010 (22DC461/62L)

jak na rádio - popis
http://ice.dndservices.co.uk/shop_show_item.php/MID/54/IID/2852/PAGE/shop_decode_index.php

Philips Radio / Cassette as fitted to the Renault Meganne and Scenic that utilise a remote display. The Code number is entered by using the remote steering controls.
Please note that code entry is only possible when the display shows "CodE". If the unit is codelocked, leave it switched on for up to two hours and a further attempt at code entry should be possible. We are able to decode this radio Via E-Mail. Please click on the link below for what to do next.
To remove the Radio, simply insert the removal tools into the four holes at either side of the fascia, push in until a click is felt, and then withdraw the radio. The leads can then be unplugged.

Removal Tools Required : PC5-83

If you intend replacing this Stereo with an Aftermarket one, you may need the following:
FP-08-00 Fascia Adaptor Plate
FP-08-00G Fascia Adaptor Plate
PC99-X01 Renault Stalk Adaptor (Extra Lead required)
PC99-X12 Renault Stalk Adaptor (Extra Lead required)
PC5-27 DIN to ISO Aerial Adaptor Lead

Accessories Available for this Radio:
PC5-118 Mounting Cage
PC3-08 ISO Power Cord / Repair Loom Assembly

jak na rádio - kod

pochopitelně kód byste znát měli a kdyby ne tak zde online servis http://www.dndservices.co.uk/htmls/online/philips.php (ale ne zadarmo)

Code Entry as Follows:
Switch Radio On - Display Shows
" CODE "
Press " ¬ " On The Stalk Control To Enter
Rotate " Thumbwheel " For Correct Digit
Press " ¬ " On The Stalk Control To Enter
Rotate " Thumbwheel " For Correct Digit
Press " ¬ " On The Stalk Control To Enter
Rotate " Thumbwheel " For Correct Digit
Press " ¬ " On The Stalk Control To Enter
Rotate " Thumbwheel " For Correct Digit
If the correct code number is now shown
Press And Hold " ¬ " Until A Beep Is Heard
And the Radio will then Turn On

ukázka připojení kabeláže

jak na připojení CD changeru

kabely pro CD changer

redukce mezi Scenicem <2000 a >2000

popis ISO (C) ve Scénicu <2000

popis ISO ve Scéniceu >2000
(http://perso.orange.fr/sebire.philippe/page_cable_chargeur_cd.htm)
Pin 13 : CD UART +
Pin 14 : CD UART -
Pin 15 : CD UART GNG
Pin 16 : 12v Permanent
Pin 17 : Remote out
Pin 18 : S/PDIF line ( CDC_ref)
Pin 19 : S/PDIF GND ( CDC_left)

Jak na LINEIN ?

podle netu série 22DC4xx nemá analog vstup to prý mají až série 2xx a 5xx

jediné použitelné co jsem našel je převodník CTARNS001 http://www.connects2.com/c2search.aspx?catID=11&manID=225&modID=510

tady jsou nějaký odkazy
http://www.smac.co.za/smartfaze_aux_interface_adapters.asp?bb=1

tohle podle me fungovat nemůže
http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=2155&postdays=0&postorder=asc&start=15


Brutální úprava radia aneb linein přímo dovnitř, musí se vymontovat kazetová mechanika - najdete ZDE

Jak na displej

mnoho najdete zde http://renault.profitux.cz/zapojenidispleje/zapojenidispleje.htm


RŮZNÉ ODKAZY

Renault Club - testy, manuály, pokecání, rady
Renault Megane - další stránky o megáčích
http://renaultscenic.kvalitne.cz/ aneb Technické problémy
Topra - zabezpeceni nasich miláčků
Výpočet alternativních pneu

fórum o Scénicích (POZOR NOVÁ ADRESA) na Renault Clubu
fórum o Meganech na Renault-Megane

Autokoberce na zakázku
Autopotahy na zakázku

ND http://e-shop.autokrasny.cz/znacka/611210-renault/661515-megane-scenic--ja0-1_---01-97-09-99-/?page=1
ND http://katalog.mjauto.cz/index.phtml?

Katalog tlumičů f.AL-KO

Náhradní díly http://www.meganecentrum.eu/


TESTY A POPISY V ČASOPISECH ČI TV

jak je to s oleji ? http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=1759

na lidovkách http://auto2.zpravy.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=1759

test Scénicu 2 v autobazaru na TV Prima

autobazar ve Světě motorů 32/2006 - Renault Scénic I (tedy po faceliftu)
v autobazaru SM popisují Šemíky I. po faceliftu(rozhodně si ale tento časopis zakupte)
strana1, strana2, strana3

autobazar ve Světě motorů 23/2004 - Renault Megane Scénic I
v autobazaru SM popisují Šemíky I. (rozhodně si ale tento časopis zakupte)
strana1, strana2

testy na serveru AUTO.CZ

Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor - link nebo uložený

Renault Mégane Scenic 2,0 - Druhá zkušenost - link nebo uložený

Renault Scénic (1997-2003) - Pán prostoru - link nebo uložený


EURO LIMITY

k 1.1.2009

Za převod automobilu zaplatíte až deset tisíc

Dne 20. října 2008 vyšla ve sbírce zákonů novela zákona o odpadech č. 383/2008 Sb., kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně dalších zákonů. Zákon v § 37e zcela nově upravuje poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných autovraků.

a pokud nevíte co máte za EURO tak to najdete tady

 


RADY A PORADY

ABS se rozsvítí během jízdy
Jestliže se na přístrojové desce rozsvítí za jízdy kontrolka ABS, postupujeme následovně:
– Zastavíme vozidlo, vypneme motor a znovu nastartujeme.
– Zkontrolujeme napětí baterie. Jestliže napětí kleslo pod 10,5 V, musíme baterii dobít.

ABS po nastartovaní svítí a po krátké jízdě zhasne
když se kontrolka ABS rozsvítí na začátku jízdy a po určité době zase zhasne, znamená to, že bylo napětí baterie zpočátku nízké a během jízdy se baterie dobila.
– Zkontrolujeme, zda jsou svorky baterie správně nasazené a zda mají dobrý kontakt.
– Vyzvedneme vozidlo, sundáme kola a zkontrolujeme elektrické kabely vedoucí ke snímačům otáček, zda nejsou poškozené (prodřené).Další kontrolu ABS necháme provést v odborném servisu.

Airbag spolujezdce
Airbagy u spolujezdce nelze u Scénicu I. vypnout ! zde GER manuálek (kdo máte CZ manuál pro verzi 1996-1999 dejte mě vedět na email)

Cukání motoru (převzato z konfery)
otázka: Když jedu v koloně pomalinku nebo i mimo kolonu rychleji a jen tak lehce šimrám plyn na udržení rychlosti, tak mi motor začne hrozně cukat. Zdá se mi, že se to děje jen do cca. 2500 ot. Přitom stačí v této situaci trochu víc sešlápnout plynový pedál a škubání přestane. Prostě mu vadí konstantní sešlápnutí plynového pedálu v nižším spektru otáček na déle jak 5 vteřin. Stejný problém se daří nasimulovat i ručním ovládáním škrtící klapky přímo v motoru. Tehdy je i slyšet, že motor vydává takové podivné zvuky, když začne cukat, takový jakoby kovový zvuk, klepání.

řešení: bude to sat vzduch z venku (je v ni podtlak).
kdyz mi autiko cukalo, tak jsem cucel do nastartovaneho motoru a uslysel jsem syceni, tak jsem potom sel, a kdyz jsem se hadicky dotkl, tak se zvetsila dira (klesl podtlak v hadicce -> cidlo zrejme vyhodnotilo moc otevreny volnobezny ventil -> RJ okamzite privrela ventil) a motor zdechnul. nekteri pry i mely utrzenou prirubu na kterou se nasazuje hadicka na tom cidle, pry stacilo zalepit. Tak tady jsem nasel obrazek motoru. to cidlo ma cislo 10. na obrazku je videt i ta hadicka.

řešení 2: tak jsem konečně vyřešil problém ohledně cukání motoru, i když vlastně úplně náhodou. Primárně jsem řešil problém s nefunkčním tachometrem (ptal jsem se v jiném topicu) a po vyřešení se spravil i tento problém. A kde byl zakopaný pes? Nad alternátorem z boku na bloku motoru je kostřící bod. Na něj jsou přivedeny celkem 3 dráty - jedno masivní ploché lanko a pak 2 dráty o průřezu cca. 1,5 mm. Jeden z těchto tenčích drátků byl zcela utrženej od očka. Je tam hrozně blbě vidět, vlastně skoro vůbec. Že se tam blemcá jeden drát ve vzduchu jsem zjistil až po té, co jsem tam proháčkoval ruku. Takže tachometr, počítadlo ujetých km i okamžitá spotřeba na palubním PC už fungují a motor za všech okolností také přede jako koťátko. Zdá se, že ta opětovně připojená kostra má pozitivní vliv i na spotřebu, ale uvidíme. Od vynulování palubního PC jsem najel teprve 150 km a průměrnou spotřebu mi teď ukazuje 6,8 km/100

Když kolísají otáčky
snad vám to pomůže ODKAZ

Když ječí převodovka
snad vám pomůže ODKAZ

Jak dodělat paulbku F2 do F1 (případně opačně)
tady všechno máte