[ Webhosting profitux.cz ]

Renault Grand Scénic 1.4TCe (2009)


popis vozítka a specifikace Grand Scenica obecně

fotodokumentace

popis motoru

spotřeba a obecné zhodnocení

literatura

odkazy


Popis vozítka

5 místná verze, motor 1.4TCe, provedení Dynamique (464900,-)
doplňková výbava:
- černá metalíza (13500,-)
- rádio s mp3/usb (6500,-)
- navigace TomTom (13700,-)
- bi-xenonové světlomety s MBL (25000,-)
- opěrky hlavy Comfort (5600,-)

Technická specifikace Grand Scenic 3 - rychlosti, hmotnosti, spotřeba


Fotodokumentace

auto 1  
auto 2  
auto 3  
auto 4  
auto 5  
auto 6  
auto 7  
auto 8  
 
další foto (a je jich hodně) najdete ZDE  

Motor 1.4TCe

kroutící moment, výkon, foto

1.4 TCE, alias označený jako H4J, má původ v motorech Nissan HR15DE a HR16DE, nemá přímé vstřikování paliva a Renault k němu "pouze" dodělal jednoduchou turbínu bez nastavování lopatek (převzato z fóra)


Spotřeba a obecné zhodnocení

Provedl jsem test o délce 621km, průměrná rychlost 61,3km/h, průměrná spotřeba 8,2l/100km

displej 1
displej 2
displej 3
displej 4
displej 5

- Praha-Brno-Znojmo - D1 a první třída = 8,1l/100km
- Znojmo-Tábor, přes Dačice a před Táborem oklika přes Křeč, Hroby a Chýnov - tedy dvojky a trojky = 8,3l/100km
- Tábor-Malšice-Tábor-Praha-Čelákovice-Praha - tedy jednička, D1, dvojky, trojky = 8,2l/100km
rychlosti byly dodržovány víceměn předpisově (30km/h ale fakt nejezdím, to snad ani nejde...)

Co se týče zhodnocení vozidla, tak předčilo očekávání.
Motor je neskutečně dobře odhlučněn. Subjektivně není poznat zda jedete 60km/h nebo 130km/h. Motor se točí ochotně za plynem a bez problému akceleruje. Nutno podotknou, že při svižné jízdě, také svižně ubývá bvenzín vnádrži. Pokud se krotíte je to ok, ale víte že kdykoliv můžete prudce přidat. Na motor tedy samá chvála. TO samé platí i o interiéru. Odkládacích prostor velice mnoho, jak s ena Scénica sluší. Při porovnání se Scénicem 1 mě ale vadí odstranění přijrádek pod sedaly druhé řady a nahrazení výsuvnými. Mě se ta celá velká pod sedadly hodila např. na náhradní spojkové lanko a nebo na uložení rozebraného neoriginího střešního nosiče... no co se dá dělat. Pěkné jsou zadní průduchy na druou řadu sedadel. V sedačkách se velic epříjmeně sedí a pokud jsou i opěrky hlavy Comfort moc k vytknutí není. Musíte si dát pozor jak na zadní ch sedačách sedíte. Pokud si sednete jen tak nějak a neopíráte si záda úplně, pak po jisté dobe máte otlačený spodek zad o přecodu sedáku na opěrká. Manželkce to ale nevadilo - asi mám holt větč zadek nebo nevím :)
Rychlosit na řazení jsou krátké a displej Vás vyzývá k přeřazení tu nahotu tu dolů. Při cca 70km/h ale zařadíte šestku a víc už se nestaráte. TO je pro někoho kdo mje zvyklý nma petikvalt podivné, ale jde jen o zvyk - po přesednutí do Scénica 1 jsme chtěl řadot pětku při 50km/h a se zlou jsem se potázal :). Nicméně při 130km/h je již 3500ot a to se mě zdá moc, možná při faceliftu bude změněna převodka a cca 3000ot při 130km/h by bylo lepší, ale nevím co vedlo inženýry v Renaultu k tomuto aktuálnímu řešení, třeba to bylo potřeba (spíše ale aby šla převodka jak do 1.6 tak do 1.4TCe... asi).

Resumé - naprosto super auto pro rodicu s dětmi, která neptořebuje další dvě sedačky, protože ruku na srdce - jak často je většina lidí potřebuje ? Sedačky třetí řady pak ukrajují místo v kufru a rovněž zátěž 25kg je pak nadbytečně tahána s sebou. Osobně preferuji větší kufr. Co ale nechápu je, proč by si někdo měl koupit Scénica když za +15ts je Grand Scénic s kufrem o dost větším...
Prostě Reanult se opět předvedl a vytvořil super nástupce pro řadu Scénic a Grand Scénic.


Literatura

ceník 09/2009

brožura Grand Scénic 3

brožura Grand Scénic 2 (pro porovnání)

anglický manuál k vozidlu


Odkazy

http://www.flickr.com/photos/levinceprince/sets/72157621690792558/

http://magazin.auto.cz/testy/renault-grand-scenic-1-4-tce-96-kw-ve-velkem-tele-maly-motor.html

http://www.zavolantem.cz/testy-aut/renault-scenic-1-4-tce-kazdy-nemusi-byt-grand

http://news.auto.cz/dojmy/renault-scenic-grand-prvni-jizdni-dojmy.html

http://magazin.auto.cz/testy/renault-grand-scenic-2-0-dci-118-kw-stylova-rodina.html

http://magazin.auto.cz/predstavujeme/renault-scenic-rust-ve-vsech-ohledech.html

http://www.zavolantem.cz/testy-aut/renault-grand-scenic-1-5-dci-prostor-za-hubicku